Mięśnie klatki piersiowej – ich budowa oraz przykładowe ćwiczenia

Mięśnie klatki piersiowej – ich budowa oraz przykładowe ćwiczenia

Mięśnie klatki piersiowej składają się z mięśni piersiowych oraz z mięśnia podobojczykowego jak i również z mięśnia zębatego przedniego. Cykliczny, regularny trening pozwoli wzmocnić te mięśnie i je rozbudować. Mięśnie klatki piersiowej stanowią bardzo dużą grupę mięśniową, jedną z największych w całym organizmie.

Pompki na wzmocnienie mięśni klatki piersiowej

Wśród ćwiczeń na rozbudowę mięśni klatki piersiowej można wyróżnić klasyczne pompki. Mogą być one wykonywane w standardowym wydaniu bądź za pomocą przeznaczonych do tego uchwytów. Serię oraz ilość powtórzeń trzeba indywidualnie do siebie dostosować, a przede wszystkim do swoich możliwości treningowych. Zarówno mężczyźni jak i kobiety chętnie korzystają z tego popularnego ćwiczenia. Można je wykonywać w domowych warunkach, bez konieczności stosowania drogich sprzętów.

Kettlebell na klatkę piersiową

Kettlebell jest przyrządem z pomocą którego można wzmocnić mięśnie klatki piersiowej. Ćwiczenia można robić poprzez wyciskanie ,,czajnika” w pozycji siedzącej bądź stojącej. Rozpiętki z tym odważnikiem również dają bardzo duże efekty. Ciężar obciążenia warto dobierać indywidualnie, do swoich możliwości. Oczywiście poza odpowiednimi ćwiczeniami, nie można również zapominać o właściwym żywieniu, ewentualnie suplementacji. Otóż, zdrowe nawyki żywieniowe w połączeniu zawsze z odpowiednią aktywnością fizyczną, mogą zagwarantować trwały sukces. W przypadku każdej partii ciała, najlepiej stosować oczywiście dużą różnorodność ćwiczeń.

Więcej informacji znajdziesz na https://kulturystyka.pl/